רכבל פתוח ומגלשת הרים

זמן הליכה: כ-30 דקות מרחק: 2.5 ק"מ (לאורך רכס גובאלובקה) כל הטיול עם רכבל וירידה במכונית Butorowy Wierch: כשעה. 30 דקות
אנחנו מתחילים את הטיול ב-ul. Kościeliska, ביציאה מ-ul. קרופובקי. יוצאים צפונה, לכיוון התחנה התחתונה של הרכבל לגובלובקה (מקרופובקי נחצה את הכביש דרך מעבר תת קרקעי).המסלול  מוביל דרך השוק האזורי ליד Gubałówka. זו הזדמנות לנסות אוסיפק, בונדז, redykołek ומוצרים אזוריים אחרים, כמו גם לראות עבודות יד עממיות. השוק מסתיים בכיכר שבה נמצאת התחנה התחתונה של הרכבת הפוניקולרית לגובלובקה. אפשר ללכת לרכס בעגלה (3.5 דקות) או ללכת ברגל בשביל התיירות שמתחיל ב-ul. חלק, ואז עובר לאורך מסלול הרכבל (כשעה).

רכבת הפוניקולר  לגובלובקה נבנתה ב-1938. נכון לעכשיו, הוא שייך לצוות רכבות הכבלים הפולניות, כמו גם, בין היתר, Kasprowy Wierch. אורך המסלול הוא 1,301 מטר, עם עלייה של 300 מטר. לצד התחנה העליונה ישנה גם מגלשת כבידה של 700 מטר.גובאלובקה (1123 מטר מעל פני הים) הוא גוש ברכס גובאלובקה המגביל את תעלת זקופאנה מצפון (חלק מתעלת פודטאטרז'נסקי), בה שוכנת זקופנה. מצפון הוא משתפל במתינות לעבר כפרים כמו זאב, סוצ'ה, נובה בייסטר, דזיאניש. מהרכס דרומה נשקף נוף נפלא של זקופאנה וחלק מהרי הטטרה, כולל. Czerwone Wierchy, Giewont, Kasprowy Wierch, Świnica, Koszystą ושבר של ה-Bielski Tatras. בעבר, המדרון הדרומי של גובלובקה היה מכה לגולשים. נכון לעכשיו, שברים זמינים כמסלולי סקי.אנו מציעים ללכת ברכס גובלובקה מערבה לכיוון Butorowy Wierch. המסלול ייקח כ-40 דקות. במזג אוויר נאה, במהלך ההליכה, נצפה לא רק על הרי הטטרה, אלא גם לכיוון צפון וצפון מערב. נראה שם את באביה גורה, את רכס פוליקה ושבר של מסיב גורקוב. חלק ניכר מהטיול יעבור בין הדוכנים והמסעדות האזוריות. כ-900 מטר מהתחנה העליונה של הפוניקולר לגובלובקה, משמאל נראה את התחנה העליונה של רכבל הכסאות פולנה שימושקובה הפועל כל השנה

אורך המסלול: 1291 מטר, גובה: 261 מ' בתחנה התחתונה של מתחם פולנה שימושקובה בריכת שחייה גיאותרמית. המים שממלאים אותם מגיעים מהקידוח הגיאותרמי "Szymoszkowa GT1" וטמפרטורה של כ-30 מעלות צלזיוס. המתקן פתוח רק בקיץ.אם תמשיך לאורך רכס גובלובקה, תגיע לתחנה העליונה של רכבל הכסאות Butorowy Wierch (הקטע האחרון עובר בדרך יער).Butorowy Wierch (1160 מ' מעל פני הים) היא גבעה ברכס גובלובסקי בין גובאלובקה לפאלניצה קושצ'יסקה. נוכל להשתמש באפשרות של ירידה עם "כיסא" לשני אנשים. אורך המסלול 1619 מטר, הפרש גובה: כ-320 מ', זמן הנסיעה ברכבל 18 דקות.תחנת רכבל הכיסאות התחתונה כבר ממוקמת ב-Kościelisko - יש צורך בהליכה ארוכה יותר חזרה לזקופנה (לנקודת ההתחלה - כ-30 דקות).